REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU

„Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego
i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze”
– etap 2

Dofinansowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

 

Komponent A. „Odporność i konkurencyjność gospodarki”.

Cel szczegółowy Komponentu A3. Doskonalenie systemu edukacji, mechanizmów uczenia się przez całe życie
w kierunku lepszego dopasowania do potrzeb nowoczesnej gospodarki, wzrostu innowacyjności, zwiększania transferu nowych technologii oraz zielonej transformacji.

Reforma A3.1. Kadry dla nowoczesnej gospodarki – poprawa dopasowania umiejętności i kwalifikacji do wymogów rynku pracy w związku z wdrażaniem nowych technologii w gospodarce oraz zieloną i cyfrową transformacją.

Cel reformy. Przygotowanie kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki oraz funkcjonowania w sytuacjach kryzysowych.

Inwestycja A.3.1.1. Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie.

Cel Inwestycji. Zapewnienie przestrzeni dla skutecznej współpracy szkół, w tym zawodowych, uczelni, pracodawców, ośrodków badawczo-rozwojowych i innych instytucji otoczenia gospodarczego oraz promocja szkolnictwa zawodowego.

Regulamin zawiera:

  • Słownik – objaśnienie pojęć,
  • Zasady rekrutacji uczestników projektu,
  • Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie. 
  • 1

Słowniczek

Ilekroć jest mowa o:

  • Liderze Projektu – należy przez to rozumieć Miasto Zielona Góra z siedzibą przy ul. Podgórnej 22, 65-213 Zielona Góra;
  • BCU – należy przez to rozumieć Branżowe Centrum Umiejętności nr 1 utworzone w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 „Elektronik” Staszica 2, 65-175 Zielona Góra;
  • Partnerze Projektu – należy przez to rozumieć:
  1. Polskie Towarzystwo Informatyczne, ul. Solec 38 lok. 103 00-394 Warszawa,
  2. Uniwersytet Zielonogórski, ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Góra;
  • regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy dokument o nazwie Regulamin projektu „Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w  Zielonej Górze”;
  • projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik
    w Zielonej Górze”;
  • rekrutacji – należy przez to rozumieć postępowanie mające na celu wyłonienie uczestników projektu;
  • kandydat/ka do udziału w projekcie – należy przez to rozumieć osobę, która zgłosiła swoją chęć udziału w projekcie poprzez wypełnienie i dostarczenie w wyznaczonym terminie dokumentów rekrutacyjnych;
  • uczestnik projektu – należy przez to rozumieć osobę, która została zakwalifikowana do udziału
    w projekcie w procesie rekrutacji;
  • liście uczestników – należy przez to rozumieć wykaz osób przyjętych do projektu, które zostały zakwalifikowane do projektu;
  • formularzu zgłoszeniowym – należy przez to rozumieć dokument pod nazwą Formularz zgłoszeniowy do projektu zawierający dane podstawowe o kandydacie do projektu, dane dotyczące kryteriów fakultatywnych oraz wyboru formy wsparcia;
  • deklaracji uczestnictwa osób – należy przez to rozumieć potwierdzenie spełnienia kryteriów formalnych i kwalifikacyjnych uczestnictwa w projekcie przez uczestników projektu;
  • danych osobowych – należy przez to rozumieć niezbędne w procesie rekrutacji informacje o kandydacie/tce na uczestnika projektu, których niepodanie wyklucza z ubiegania się o przyjęcie do projektu;
  • oświadczeniu uczestnika projektu – należy przez to rozumieć wyrażenie zgody na udostępnienie danych osobowych i ich przetwarzanie oraz wyrażanie innych zgód przez uczestnika/rodzica lub opiekuna prawnego uczestnika;
  • Specjalista ds. szkoleń – należy przez to rozumieć osobę, która bezpośrednio w szkole odpowiada za rekrutację, organizację kursów/szkoleń i nadzór nad ich jakością, współpracę z Partnerami projektu w zakresie realizacji zadań;

 

  • 2

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze” – etap 2 współfinansowanego ze środków Europejskiego Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Recovery and Resilience Facility – RRF) w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
  1. Celem głównym Projektu jest wsparcie przygotowania kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki w branży informatyka i programowanie poprzez funkcjonowanie BCU nr 1 w Zielonej Górze,  przygotowanie oferty branżowych szkoleń zawodowych z tej dziedziny oraz zorganizowanie dla zakwalifikowanych osób właściwego szkolenia do 01.10.2028.
  2. Wsparciem w ramach projektu objęte zostaną:
  • osoby młode w wieku 14-24 lat, tj. uczniowie z szkół zawodowych (technika, szkoły branżowe) o profilu informatyka lub/i programowanie oraz studenci kierunków informatyka lub/i programowanie;
  • osoby dorosłe pracujące w sektorze informatyka lub/i programowanie lub podnoszące swoje kompetencje z zakresu informatyka lub/i programowanie;
  • nauczyciele teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych w dziedzinie informatyki lub/i programowania.
  1. Projekt – etap 2 realizowany jest w terminie od 01.października 2025r. do 01 października 2028r.
  2. Szkolenia realizowane będą od 06.12.2025r. do 01.10.2028r. w siedzibie BCU.
  • 3

Zaplanowane formy wsparcia

  1. W ramach Projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
  • Szkolenia skierowane do osób młodych w wielu 14-24 lata spełniających kryteria wskazane w §2 ust. 4 pkt. 1) z dziedziny informatyki i programowania w wymiarze 15h.
  • Szkolenia skierowane do osób dorosłych spełniających kryteria wskazane
    w §2 ust. 4 pkt. 2) z dziedziny informatyki i programowania w wymiarze 30h oraz dla kwalifikacji sektorowych w tej dziedzinie w wymiarze do 120h.
  • Szkolenia skierowane do nauczycieli spełniających kryteria wskazane w §2 ust. 4 pkt. 3)
    z dziedziny informatyki i programowania w wymiarze 15h.

 

  • 4

Zasady uczestnictwa w Projekcie

  1. Uczestnikiem Projektu może być osoba, która obligatoryjnie spełnia poniższe kryteria formalne:
  • mieszka na terenie Rzeczpospolitej Polski;
  • spełnia jedno z kryteriów grupy docelowej wskazanych w §2 ust. 3 niniejszego Regulaminu;
  • złożyła w terminie wskazanym w §4 ust. 9 komplet wymaganych dokumentów rekrutacyjnych, podpisanych osobiście lub przez rodzica/opiekuna prawnego osoby niepełnoletniej.
    1. Kryteriami fakultatywnymi mogącymi wpłynąć na pierwszeństwo udziału ucznia w Projekcie są:
  • Dla ucznia/studenta
  1. udział w pozaszkolnych/pozaakademickich aktywnościach naukowych (w tym olimpiady i konkursy przedmiotowe) w dziedzinie informatyki lub programowania w okresie 3 lat poprzedzających rekrutację – 1 pkt:
  2. niepełnosprawność – orzeczenie o niepełnosprawności – 1 pkt;
  3. płeć żeńska – 1 pkt;
  4. zamieszkiwanie na terenach wiejskich – 1 pkt.
  • Dla osoby dorosłej/nauczyciela:
  1. udział w kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach w dziedzinie informatyki lub programowania w okresie 3 lat poprzedzających rekrutację – 1 pkt
  2. niepełnosprawność – orzeczenie o niepełnosprawności – 1 pkt;
  3. płeć żeńska – 1 pkt;
  4. zamieszkiwanie na terenach wiejskich – 1 pkt.
  5. Udział w projekcie jest dobrowolny.
  6. Uczestnik projektu nie ponosi kosztów uczestnictwa.
  7. Każdy uczestnik projektu ma prawo do:
  • udziału w Projekcie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
  • zgłaszania uwag dotyczących Projektu specjaliście ds. szkoleń.
  • otrzymania bezpłatnych materiałów szkoleniowych;
  • oceny organizacji i przebiegu zajęć;
  • otrzymania zaświadczenia/certyfikatu o ukończeniu kursu/szkolenia pod warunkiem przystąpienia do egzaminu końcowego oraz z zachowaniem frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%.
  1. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
  • systematycznego udziału w szkoleniu/kursie zgodnie z ustalonym harmonogramem, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem na liście obecności lub w przypadku osób o znacznym stopniu niepełnosprawności obecność potwierdza nauczyciel swoim podpisem (minimum 80% obecności na zajęciach)[1];
  • bieżącego informowania personelu Projektu o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego udział w Projekcie oraz usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach;
  • udziału w wydarzeniach promocyjnych Projektu;
  • udzielania informacji na temat rezultatów swojego uczestnictwa w Projekcie w celu monitorowania realizacji działań;
  • przestrzegania przyjętych norm i zasad współżycia społecznego, w tym dbałości o sprzęt  i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;
  • informowania o zmianach dotyczących danych osobowych.
  1. Nabór do udziału w Projekcie rozpocznie się 17.11.2025 r. i będzie prowadzony dwuetapowo w sposób ciągły, zgodnie z zasadą równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacji i dostępności dla osób niepełnosprawnych. Pierwszy etap polega na wypełnieniu online formularza zgłoszeniowego przez kandydata/tkę dostępnego na stronie https://bcu.elektronik.zgora.pl. W drugim etapie należy dostarczyć (osobiście, kurierem, pocztą) wypełnione dokumenty rekrutacyjne w wersji papierowej do biura BCU w terminie do 5 dni roboczych od dokonania rejestracji online (Biuro BCU, CKZiU Nr 2 Elektronik, ul. Staszica 2, 65-175 Zielona Góra) w zamkniętej kopercie z adnotacją „Dokumenty rekrutacyjne do projektu „Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze”- etap 2. Za datę dostarczenia dokumentów rekrutacyjnych przyjmuje się datę wpływu do siedziby BCU.
  2. W sytuacji wyczerpania limitu miejsc na daną formę wsparcia powstaną oddzielne listy rezerwowe.
  3. Dopuszcza się możliwość wcześniejszego zakończenia rekrutacji w przypadku zgłoszeń na dane szkolenie przekraczające 200% założonej liczebności grupy.
  4. O przyjęciu uczestnika do Projektu decydować będzie spełnienie przez kandydata/tkę kryteriów formalnych oraz suma punktów uzyskanych w kryteriach fakultatywnych wskazanych przez kandydata/tkę w Formularzu zgłoszeniowym do projektu. Oceny zgłoszeń dokonuje Komisja Rekrutacyjna, która zatwierdza wybór uczestników. W przypadku uzyskania przez kilku kandydatów/tek tej samej liczby punktów o zakwalifikowaniu do projektu decydować będzie data rejestracji online. W oparciu o wyniki sumowania tworzy się listy rekrutacyjne.
  5. Osoby biorące udział w rekrutacji do projektu zostaną poinformowane o wynikach rekrutacji drogą elektroniczną na adres @ wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
  6. Każda osoba ma prawo do odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej. W tym celu należy zgłosić pisemnie uwagi (w terminie nie późniejszym niż 5 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o wynikach rekrutacji) na adres biura BCU CKZiU Nr 2 Elektronik w Zielonej Górze. Ostateczną decyzję o przyjęciu/nieprzyjęciu kandydata do projektu podejmować będzie Komisja Rekrutacyjna.
  7. Każdy uczestnik projektu w terminie nie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, zobowiązany będzie dostarczyć (osobiście, kurierem, pocztą) wypełnione i podpisane dokumenty w wersji papierowej do biura BCU CKZiU Nr 2 Elektronik, ul. Staszica 2, 65-175 Zielona Góra) w zamkniętej kopercie z adnotacją „Dokumenty uczestnika projektu „Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze”- etap 2:
  • Załącznik: deklaracja uczestnictwa;
  • Załącznik: dane uczestnika projektu;
  • Oświadczenia RODO;
  • Umowa szkoleniowa;

 

  • 5

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

 

  1. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie nie później niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć powiadamiając o tym zamiarze Specjalistę ds. szkoleń.
  2. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie w trakcie jego trwania tylko
    w uzasadnionych przypadkach: powodów zdrowotnych lub działania siły wyższej, które nie są znane uczestnikowi w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie poprzez dostarczenie do biura BCU wypełnionego Załącznika nr 12 Rezygnacja z udziału w projekcie.
  • 6

Postanowienie końcowe

  1. Regulamin został opracowany i wprowadzony jako obowiązujący przez Lidera Projektu oraz Radę BCU
  2. Lider Projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. Zmiany wprowadza się w formie aneksu.
  3. Regulamin dostępny będzie na stronie internetowej BCU, bcu.elektronik.zgora.pl
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osobę upoważnioną i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.

Załączniki:

  1. Formularz zgłoszeniowy – osoba młoda
  2. Formularz zgłoszeniowy – osoba dorosła
  3. Formularz zgłoszeniowy – nauczyciel
  4. Deklaracja uczestnictwa – osoba pełnoletnia
  5. Deklaracja uczestnictwa – osoba niepełnoletnia
  6. Dane uczestnika projektu – osoby młode
  7. Dane uczestnika projektu – dorośli
  8. Dane uczestnika projektu – nauczyciele
  9. Oświadczenie RODO
  10. Umowa szkoleniowa
  11. Rezygnacja z udziału w projekcie

 

W przypadku przekroczenia 80% nieusprawiedliwionych nieobecności Specjalista ds. szkoleń ma prawo do skreślenia takiej osoby z listy uczestników projektu. W takim przypadku skreślony uczestnik będzie musiał pokryć koszty organizacji szkolenia, zgodnie z zapisami umowy szkoleniowej (wzór umowy dostępny jest na stronie internetowej BCU i Partnerów Projektu).

Skip to content